Як соцмережі впливають на оцінки в школі?

0
989

Відсьогодні представники Української Освітньої Фундації щотижня писатимуть матеріали на освітню та соціальну тематики на сторінці журналу Community. Представляємо першу публікацію, що присвячена впливу соціальних мереж на оцінки дитини у школі.

Соцмережі можуть мати, як позитивний, так і негативний ефект стверджують німецькі вчені у журналі Educational Psychology Review. Вони проаналізували 59 наукових робіт про взаємовідносини підлітків із соціальними медіа, а після цього провели дослідження, у якому взяли участь 29 тис. людей. Вчені враховували, скільки часу учні проводять у соцмережах, як часто роблять публікації, спілкуються та відволікаються від виконання домашньої роботи. А потім перевірили їхні оцінки. Досліджувалися соцмережі Facebook, Twitter, Instagram, а також популярні в Китаї Weibo та Renren.

Вчені дійшли чотирьох висновків:

– Соцмережі не підходять для багатозадачності. Якщо дитина постійно відволікається на Instagram або Facebook під час підготовки до уроку, її продуктивність падає, а увага розсіюється.

– Учні, які приділяли занадто багато часу сидінню в інтернеті, мають низькі оцінки.

– Якщо діти використовують соцмережі для підготовки до школи або обговорення програмного матеріалу, вони можуть підвищити успішність.

– Приділяючи багато часу, як соціальним мережам, так і освіті, учень не зіпсує оцінок.

Головне  не відволікатися під час навчання. Такий меседж необхідно доносити учням. Активність у соцмережах зараз є невіддільною частиною освітнього процесу та соціального життя, тому не треба обмежувати дитину у користуванні інтернетом. Окрім того, Маркус Аппель, один з авторів праці, вважає: «Якщо батьки з повагою ставляться до онлайн-активності дітей, вони отримають більше можливостей для комунікації».

Схоже питання досліджував і американський вчений Пол Кіршнер. Він запропонував 219-ти студентам повністю відмовитися від соцмереж під час підготовки до іспитів. Результати показали, що учасники експерименту були на 20% успішнішими за своїх однолітків, які сиділи у Facebook, Twitter та Instagram.

Це підтверджує теорію, що для максимальної продуктивності та сконцентрованості можна на деякий час відмовитися від соціальних мереж. Також подібні обмеження можуть звільнити деякий час для виконання важливішої роботи.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ