Очищення YouTube від дітвори, антитренди, інтерв’ю: Алла Мовчан, продюсер YouTube-каналів.

0
521

Алла Мовчан – продюсер YouTube-каналів, і вона втомилася від однотипних інтерв’ю і безглуздих розважальних відео. Для неї YouTube – інструмент просування бізнесу, розкриття персонажа, донесення думок. І не менш важливо – спосіб заробити, про що забувають блогери-початківці. Ми поговорили про те:

– як стати успішним інтерв’юером.

– які фрагменти відео глядачі переглядають частіше за інших.

– в чому полягає місія TikTok.

 

 

Чи не важко привертати увагу сучасного глядача в зв’язку з тенденцією на кліпове сприйняття?

Моє внутрішнє відчуття – кліпове мислення пішло в антитренд. І це підтверджується статистикою YouTube-метрики, яка говорить про глибину перегляду. Я знаю, які фрагменти люди переглядають, а на яких вимикають ролик. На метриках це виглядає, як трампліни і гірки вниз. Це частина аналізу контенту, який доступний в творчій студії. Варто тільки навчитися читати статистику.

У Біллі Айліш є відео COPYCAT, в якому вона висить на драбині. Там навіть обличчя не видно, лише волосся та ланцюги ворушаться. І так весь кліп, який має 117 млн. переглядів. Зараз абсолютний тренд на «залипуху» і «смачну картинку». Не про кліпове мислення і TikTok, який користується колосальною популярністю. А ефект бумерангу в соціальних мережах? Людям настільки набридла постійна різка зміна кадру, що вони готові дивитися одне і те ж.

Відео в TikTok тривають не більше хвилини. Хіба це не підтверджує той факт, що користувачам ліньки дивитися довше?

Я розмежовую YouTube і TikTok. На YouTube зріла аудиторія, адже це стара соціальна мережа. І я підкреслюю, що це саме соціальна мережа і серйозний інструмент для бізнесу, не гірше Facebook чи Instagram. Там схожі технології постинга і спілкування з аудиторією. TikTok же популярний серед школярів і дошкільнят, лише деякі дорослі намагаються створювати там контент. Чому? Їм це нецікаво, адже програма не несе ніякої місії. Zero – залипуха, развлекуха.

На карантині люди засіли в онлайн, і якщо переглянути контент, який потрапив в топ на YouTube, то можна прийти до однозначного висновку. Категорія «освіта» вирвалася в першу лінію серед людей 25 років і старше. Хоча раніше була на десятому місці з дванадцяти. Молодь пішла в TikTok дивитися свої 20-секундні залипухі, а бізнесмени, блогери і просто люди, яким є що віщати в світ – залишилися на YouTube.

Які фрагменти глядачі активно переглядають?

Щирі. Будь-який спікер повинен розговоритися. Спочатку він може хвилюватися, замислюватися, як виглядає з боку. Потім настає момент, коли він забуває про те, що говорить з камерою, що поруч знімальна команда. Це типово для інтерв’ю – якщо журналістові вдається розговорити персонажа, то настає момент схожий на осяяння. На кілька секунд людина стає справжньою – проявляється не те, якою вона хотіла бути для вас, а те, якою вона є насправді. Мені, як режисеру, це помітно неозброєним оком. Виникає інший потік мови, інша вербалика. Я  чекаю на цей момент, і якщо  повірю спікеру, матеріал піде в монтаж, а потім на канал.

Чи є зараз сенс починати кар’єру інтерв’юера на YouTube? Чи всі місця вже зайняті?

Задніх пасуть ті, хто не зміг грамотно скласти медіа-план з дуже відомих людей. Тут роль грає зв’язка: наскільки знаменитий інтерв’юер, настільки яскравих зірок він здатний підтягнути. Людині, яка приходить розповісти про себе, хочеться вплинути на аудиторію. Інтерв’юеру ж цікаво розкрити особистість.

Картина виглядає так: велика зірка не захоче спілкуватися з маловідомим інтерв’юером, адже це відчутна різниця потенціалів. Наприклад, Познер не дасть інтерв’ю київському невідомому журналістові, адже у нього є власна аудиторія. Якщо Познер захоче щось сказати, то його почують без сторонньої допомоги. Більш того – він має ресурс і часто бере інтерв’ю у інших зірок, щоб висловити власну думку, висвітлити проблему. Тоді цьому умовному дрібному українському журналісту довелося б заплатити Познеру хороший гонорар, щоб поспілкуватися. А який в цьому сенс? Журналіст повинен заробляти на своїх інтерв’ю, а не втрачати.

Серед моїх клієнтів були вчорашні підприємці, які хотіли спробувати себе в жанрі інтерв’ю. Я їм відповідала, що навіть в рамках інтерв’ю необхідно шукати форматність. Чим ви відрізняєтесь від інших авторських програм? Так, ви зможете знайти кілька хайпових гостей для перших роликів, але далі коло знайомств закінчиться. Як результат – блог не матиме перспективи для регулярного постинга. А це алгоритми YouTube.

Чи відчуваєте ви вплив Познера на всю сферу інтерв’ю на YouTube? Або внесок Дудя більш відчутний?

Для мене вони абсолютно різні. Коли блогер заходить в інтерв’ю, як в формат, у нього виникають референси – Дудь, Собчак, Ніжний Редактор і інші з топ-20. Потрібно розуміти, що кожен з них прийшов у блогінг з журналістики, великого медійного простору. Вони сформували до себе ставлення заздалегідь, іноді навіть через скандали. Наприклад, Дудь вже був маститою конячкою в спортивній журналістиці, мав свій голос, специфічний стиль.

Коли знаходиться молодий блогер, і каже завзяте «я хочу», ми розглядаємо референси, на кого він міг би рівнятися. Наприклад, Познер може розмазати свого гостя. Він не підлещується. Намагається розкрити таємницю і збентежити гостя колючим запитанням. Собчак ж добре показує людину з незнайомою боку, часто більш глибокою і щирою. А Дудь задає провокаційні запитання – скільки грошей, з ким спав. У ньому є виклик, але він не може розмазати, як Познер. Не та вагова категорія. Черняк же в кожному інтерв’ю розповідає про себе. А я, а я, а я теж. Для Черняка гість є приводом розкрити себе, або таким методом показати, що є альтернативна точка зору.

Хороший інтерв’юер або проявляє гостя, або метає в нього вербальні дротики з розрахунком, що той стане справжнім. Стиль Познера – поводитися з персонажем настільки жорстко, що це схоже на заковування ланцюгами з подальшими ударами низьким струмом. Це мазохізм і для глядача, словесне БДСМ, інтелектуальне порно. Можна ж іншій людині трахнути мозок?

Перш ніж почати свій блог – виберіть свій стиль, органічний для вас.

І не забудьте прорахувати бюджети, створити бізнес-модель, прорахувати повернення інвестицій в канал. Але це вже зовсім інша сторона і ми можемо поговорити про це іншим разом.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ