«Копання» у смартфоні під час розмови може говорити про низьку самооцінку

0
846

Фаббінг – це звичка відволікатися на гаджет під час розмови.

Фаббери схильні до депресії, тривожності та закомплексованості.  Серед інших проблем – низький рівень самоконтролю, який і приводить до культу техніки. Це результат дослідження Наїфа Ергуна з Університету Мардина Артуклу у Турції. Його занепокоїло, що велика кількість клієнтів не могла відірватися від мобільних телефонів навіть під час сеансу, тому вчений вирішив дослідити проблему детальніше.

Він разом з колегами вивчив дві групи добровольців: перша – 576 людей віком від 18 до 76 років, що постійно перевіряють гаджети; друга – 510 осіб від 18 до 58, які зіштовхуються з подібним ігноруванням. Представники другої групи скаржилися на те, що нерідко чули від фабберів фразу «продовжуй, я слухаю» Вчені дійшли висновку, що окрім вже названих проблем, є ще одна глобальна – самотність. Активні користувачі соціальних мереж не завжди відчувають різницю між справжнім світом та віртуальним, тому зациклюються на повідомленнях, вподобайках та коментарях.

У 2013 році австралійська рекламна компанія McCann на чолі зі студентом Алексом Хейгом запустили кампанію Stop Phubbing. Вони розповсюджували цей термін за допомогою вірусних технологій та привертали увагу до власного дослідження. За його результатами 87% підлітків воліли б спілкуватися за допомогою тексту, а не особисто. Також у дослідженні стверджується, що в ресторані в середньому близько 25 випадків фаббінгу під час вечері. Лозунг кампанії – «Ніякого “твіттінгу”, ніякого “Фейсбуку”, ніякого “Інстаграму”, ніякого “Форскверу”, ніякого секстінгу: поважайте їжу, музику та компанію, в якій ви знаходитеся».

Слово «фаббінг» походить від англійських phone (телефон) та snubbing (зневага). Саме зневагу вивчали британські вчені, що показали три відеоролики про фаббінг 150 глядачам. У першому демонструвався жахливий приклад ігнорування, у другому типова для сучасності ситуація фаббінгу, а у третьому герої спілкувалися без перешкод. Майже усі учасники експерименту відмітили, що не хотіли б опинитися на місті співрозмовника фаббера. Дослідження опублікували у британському журналі Journal of Applied Social Psychology під назвою «Вплив “фаббінгу” на соціальну взаємодію».

Іншими ознаками проблеми можуть бути:

  • перегляд стрічки новин під час їжі.
  • безпідставне гортання вже побаченого в мережі.
  • тримання смартфона в руці під час ходьби.
  • моментальне хапання смартфону при звукових оповіщеннях.

Усім фабберам психологи радять замислитися, чи дійсно соціальні мережі – це те, що вони більше за все цінують у житті. Можливо, таким чином вони лише хочуть нагадати про себе суспільству та друзям. А це можна зробити іншими, більш дієвими методами.

Тим же, хто стикається з фабберамі, вчені рекомендують робити їм жорсткі зауваження. Найкраще сказати: «Гей! Я ж тут! Невже вподобайка для тебе важливіша за нашу бесіду?».

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ