Супермаркет мистецтва, спирт та новий Дорж Бату: дайджест новин тижня

0
990

🌿 Дорж Бату, автор українських бестселерів циклу «Франческа», створив інтерактивну книгу про Вольфганга Амадея Моцарта у сучасному Нью-Йорку. Саме «створив», а не «написав». Окрім тексту, у романі велика кількість QR-кодів. Їх можна зчитати за допомогою смартфонів, що дозволить прослухати музику композитора, переглянути види американського мегаполіса та ознайомитися із коментарями автора. Книга вийде друком у травні у львівському «Видавництві Старого Лева». Має назву «Моцарт 2.0».
За сюжетом, Моцарт потрапляє до Нью-Йорку ХХІ ст., де його дивує геть усе. Велика кількість людей, галас, громадський транспорт, техніка. Композитору складно пристосуватися до нового способу життя. Але є речі, які не змінюються ніколи. У його випадку – любов до музики.
– Ви можете з ходу сказати, хто такий Моцарт? – каже Бату. – «Видатний композитор», «геній світового масштабу», «Турецький марш» — і все? Якийсь чувак у перуці? Бачите, з Моцартом у музичному світі такі самі проблеми, як і з Шевченком в Україні. Вони сакралізовані. З них зробили ікони, знаки і символи. А поміж тим генії — це звичайні люди. Зі своїми примхами і недоліками. Я перелопатив тонни літератури в електронних архівах бібліотеки Конгресу США і консерваторії Моцартеум. Перечитав кілометри листувань його та сучасників. І спробував зобразити того Вольфа, яким я його побачив у листах, описах і, звісно, в музиці.

🌿 У зв’язку з карантином українці постійно гуглять спирт. Про це свідчить аналітика Google Trends Data & Insights Strategist Carat Ukraine, пише AIN.ua.
Засіб дезінфекції посів перше місце у рейтингу найпопулярніших запитів. Наступні позиції виглядають так:

– Домашня випічка.
– Як зняти гель-лак.
– Замовити онлайн.
– Фільм «Зараження» 2011 року.
– Розваги і серіали.
– Комп’ютерні ігри.
– Онлайн-освіта.
– Фітнес удома.
– Медитації.

🌿 Корейські науковці розробили наліпку, що повідомляє про свіжість продуктів. Це одноразова етикетка, яка реагує на температуру – змінюється при щонайменше 10 ºC та не відновлюється при жодних обставинах. Вона призначена для прикріплення на упаковки чутливих до температури продуктів: м’яса, риби, молочних виробів, фруктів та овочів.

🌿 Київські готелі засвітили вікна у знак боротьби із коронавірусом. Light4U – це спільний проєкт муніципалітету Будапешта й Угорської асоціації готелів і ресторанів. Вони придумали запалювати світло у вікнах порожніх закладів у знак підтримки жертв COVID-19. Таким чином, освітленням в шибках вони пишуть 4U, що зі сленгової англійської означає «для вас».
До акції приєдналися київські готелі Premier Palace Hotel, Park Inn by Radisson Kyiv Troyitska, Radisson Blu Hotel, Kyiv Podil, President Hotel і «Турист».

🌿 В Україні відкрився культурний маркет-плейс. «Супермаркет культури» – це проєкт агенції port.agency, метою якого є підтримка музеїв та діячів мистецтва. Там у форматі інтернет-магазину можна придбати унікальний товар – наприклад, екскурсію по закритому музею, створення власного портрета у прямому ефірі, зустріч тет-а-тет з відомим художником.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ