Підглядаю прийоми у Тарантіно та Гая Річі: Алла Мовчан, продюсер Youtube-каналів. Частина перша.

0
439

Як бути почутим, якщо тобі дійсно є, що сказати? Youtube дозволяє це зробити, але не все так просто. Сучасний глядач не буде дивитися низькоякісний контент навіть з унікальною інформацією. До того ж, Алла Мовчан переконана, що кожна дрібна деталь повинна спілкуватися з публікою. Одяг, аксесуари, фон. Алла продюсує Youtube-канали – тобто, реалізує блог від початку до кінцевого результату, і знає, в якому випадку контент зможе «вистрілити». На її досвіді 23 блога, 4 з яких увійшли в перший мільйон Youtube за даними рейтингу SocialBlade.

Ми поговорили про те:

– як продюсер розкриває харизму автора.

– що таке форматність, і чому без неї не варто починати.

– чому треба повчитися у Квентіна Тарантіно і Гая Річі сучасним блогерам.

 

Чи достатньо включити камеру на телефоні і зняти себе, щоб почати кар’єру на Youtube?

Щоб почати – так, але кар’єру з телефону ще ніхто не зробив.

Я співпрацюю з блогерами-початківцями і корегую їхній контент, тому знаю, за яких умов відео буде гарно виглядати. Якщо говорити про людину, яка «сама собі режисер», вона не зможе оцінити себе об’єктивно. Ймовірно, навіть не зуміє змонтувати або викласти ролик. Це один з багатьох чек-пойнтів, які людина не пройде. Навіть якщо і завантажить, то зламається через негативний відгук у коментарях. Одного разу радіоведуча з 10-ти річним стажем звільнилася на другий день після зливи коментарів в її сторону.

Без людини за кадром складно почати?

Не бачила ютуберів, у яких би вийшло. Продюсер – це людина, яка залучається до контенту, доводить блогера до досконалості,  бере на себе технічні питання ютуб-просування.

Поширені випадки, коли особа пробує себе в блогінгу і зазнає невдачі по одній з сотень причин. Перераховувати не буду. Але я переконана що з кожним разом буде виходити все краще і краще. Блогер почне інакше поводитися на камеру, фарбуватися, готуватися, ставити апаратуру. Є люди, які йдуть з ютуб-ментором, а є ті, що бояться найменшої критики. Навіть першу серію не викладають через високі очікування і внутрішнього критика. Найцінніша частина моєї роботи – направити цей ресурс в творчу сторону і скоротити непотрібні коливання.

У мене є клієнти, які вже відбулися в соціумі – мають вагоме ім’я. За їхніми мірками перша серія повинна коштувати в виробництві не менше $ 10 тис. Інакше їхнє соціальне оточення скаже «фу-фу-фу». Це ж репутаційний удар для медійної особи. З такими клієнтами завжди особливо цікаво працювати. На противагу завищеним очікуванням потрібно просто почати робити і вдосконалюватися в мистецтві маленьких кроків. Тут я беру вас міцно за руку – і веду до світла … прожектора (сміється).

Завжди пропоную блогеру задатися питанням – після якого за рахунком відео він перестане себе знецінювати? Людина може відповісти, наприклад, після 20-го. А потім замислюється про те, що може бути, взагалі не варто займатися самознищенням?

На що ви спираєтесь, вигадуючи візуал?

У багатьох клієнтів крім каналу є і підприємницька діяльність, часто того ж напрямку. Це тема, коли YouTube для бізнесу. У такому випадку потрібно говорити з аудиторією саме цього сегмента. Я проробляю цільовий портрет глядача – яка це людина, скільки їй років, яку обіймає посаду, чим цікавиться ще. Так виникають непрямі конкуренти, з якими боремося за хвилину уваги глядача. Такий собі незримий батл.

Для цього я проводжу маркетингове дослідження на просторах YouTube Вивчаю канали конкурентів. Вибудовую позиціювання ютуб-каналу. Це стосується контенту і креативів. Наприклад, блогер з сухим серйозним контентом носить піджак, сорочку і краватку. Якщо йому потрібно заручитися підтримкою глядача, я пораджу зняти краватку і розстебнути верхній ґудзик. Замість знімання в глухий студії, можна знятися на тлі скла, каменю і металу. На цих елементах Дао стоїть світ бізнесу, ця “мова” зрозуміла підсвідомо. Така “картинка” допомагає бути зрозумілим, запам’ятовується обраному сегменту глядачів, підштовхує їх до наступних переглядів.

Все в кадрі має підтримувати концепт. Ми відбудовуємося по звуку, одягу, світлу, контенту, формату. І я, як продюсер, все це контролюю. Знаходжу підрядників, домагаюся від них того, чого хочу по кінцевому зображенню та відчуттям, за всіма складовими – від атмосфери до укладки волосся.

Наочний приклад – канал Студії медитації Яна Тіана. У нього вже існували інші соціальні мережі, в яких представлений бренд. Я переглянула його фотографії за останні 5 років в інфополі і вже представляла новий образ. Хотілося говорити про високе, але в форматі міста. Підкреслити, що Ян духовний вчитель, який не йде від людей в гори. Його канал для осіб, що живуть звичайним життям в мегаполісі – бізнесменів, підприємців, офісних співробітників. Для втілення концепції ми використовували урбан пейзаж. Знімали в «Гулівері» на 25 поверсі з видом на бульвар Лесі Українки. У кадрі їздять машини, проноситься карета швидкої допомоги з сиренами. Атмосфера міста тисне, а спікер на передньому плані говорить спокійно, умиротворено. Глядач розуміє, що Ян Тіан просвітлений. Його не бентежать умовні рамки і він на своєму прикладі показує, що таке концентрація і розслаблення.

На стадії препродакшну розглядала фотографії Яна і вирішувала, в якому одязі він більше відповідає меті блогу. Візуалізувала, яка сорочка, який воріт. Ми звернулися до стилістів Isaia, щоб вони вшили в образ всі мої побажання. Далі – більше. Вирішила, що обов’язково повинен бути годинник, але однозначно не Apple Watch. Він несе в собі зайву інноваційність. А ось механічний годинник на шкіряному ремені адресує до того, що ми самі управляємо цим світом.

Образ опрацьовувався аж до черевиків, яких не видно в кадрі. Ми співпрацювали зі стилістами Isaia. У нас в Києві є їхній магазин, і я як продюсер наполягла саме на них. Я навіть забороняю авторам блогів йти на шопінг перед зйомкою. Розкадрування підкаже, який одяг треба купувати. Це як з бігом: починати потрібно не з покупки професійних кросівок, а з щоденної пробіжки.

Сорочка Яна Тіана коштувала дуже дорого, але за мить передавала досвідченому глядачеві всю необхідну інформацію. А у нього саме така аудиторія. Наприклад, є категорія глядачів – езотеричні туристи. Вони пробують все: йогу, вегетаріанство, подорожі. Особливо в Тибет, Індію. Ці люди багато чого досягли в матеріальному світі. Вони впізнають логотип на сорочці. Подібні дрібні деталі теж спілкуються з глядачем мовою форм, матеріалів, останніх трендів моди.

Як ви обираєте спосіб підкреслити індивідуальність блогера?

Спираюся на власну матрицю архетипування спікера.

Які архетипи зустрічаються серед відомих спікерів сьогодні?

Тоні Робінсон – лев-досяжник. Пробивний і потужний. Садхгуру – просвітлений духовний вчитель, містик. Андрій Федорів – бізнес-ботан. Гарік Корогодський – шоумен.

Хто з режисерів кіно надав на вас вплив?

Режисер, у якого я підгледіла структуру нелінійної розповіді й особливого формування таймлайна – Квентін Тарантіно. Його історія рухається в декількох сюжетних ліній, сходячись в одній точці ближче до кульмінації. Звичайно, Тарантіно – це ще й майстерня робота з діалогами та флешбеками.

Після – Гай Річі. Ця увага до деталей, коли кожен дрібний аксесуар може виразно розповісти про персонажа свою мініісторію. Я не фанат усієї творчості Гая Річі, але захоплююся форматністю цих фільмів. До такого креативу я прагну в кожному своєму блозі з яким працюю.

Що для вас форматність?

Формат у відеоблогінгу – це коли можна в декількох словах пояснити, що відбувається на відео.

Я займаюся каналом «Університет АТОМ», де висвітлюється технічний підспідок налаштування реклами Facebook. Це нудна монотонна інформація, яку потрібно подавати з великою кількістю соусу. Як сухий стейк. Тоді я “вкрала, як художник” формат, в рамках якого маркетологи обговорюють рекламні креативи. Вони роблять це смішно – іржуть, обговорюють безглузді роботи учнів з їхньої згоди. Ми беремо ці невдалі проєкти і розкладаємо по поличках, чому так не можна робити. З кожної такої «дічі» формуємо свої нові правила творіння реклами в Facebook, Telegram, Instagram. Це дозволяє продемонструвати основні помилки, а іноді і показати до чого потрібно тяжіти.

Формат цього розділу «Університету АТОМ» можна охарактеризувати так: «двоє сидять, іржуть, а ти бачиш, як не потрібно робити».

А які формати є у інших блогерів?

Це відкрите питання. Ось наприклад, А4 – це формат (відеоблогер з 22 млн. підписників, відомий челленджами  і експериментами. – прим. ред.). І якщо взяти взаємозв’язок – він топовий завдяки формату або він формат завдяки мільйонам підписників, – то скоріше перше. І назва відповідна. Навіть вона формат (сміється).

Для блогу потрібно бути не тільки собою, але і кращою версією себе. Це можна зліпити в кадрі. Тому, як режисер, я даю по ходу зйомки вправи на розкриття голосу, жестів. Домагаюся “натурального звучання”. Тому що камера “з’їдає” 50% емоцій. Зрозумійте, що спікер без харизми – це просто спікер. Харизмата ж слухають і запам’ятовують, навіть якщо з ним не згодні. Те ж саме і у блогінгу. Блогер повинен бути цікавим. Перш за все – сам собі, його повинно чіпляти те, що він мовить. А ось чи цікава ця тема глядачеві – це вже питання метаданих, тегів.

Про тренди та те, як можна заміряти розвиток бренду й попит на нього, ми поговоримо наступного разу.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ