Magnetto: як IT-розробники позбавляють світ від черг

0
686

Хтось любить ходити по магазинах, хтось обирає замовлення в інтернеті. Але черги дратують всіх однаково.

Український стартап Magnetto зголосився вирішити цю проблему. Вони розробили технологію, яка дозволяє сканувати товари за допомогою смартфонів, а потім виходити через спеціальний турнікет, не затримуючись на касі. Ми поговорили з їх директором Романом Старіковим про те:

– чому злодії завжди будуть користуватися класичними касами.

– якою буде віртуальна реальність об’єднана з покупками.

– в якому напрямку буде рухатися онлайн-торгівля.

 

Роман Старіков – творець, IT-архітектор і HR-менеджер проекту Magnetto. Як він сам каже – якщо стиснути більше 20 років в один сухий рядок без постійних «стрибків віри» і безсонних ночей, то вийде історія зростання програміста-самоучки, який став директором декількох IT-стартапів.

 

У вас є історія, пов’язана з ідеєю виникнення додатку Magnetto?

Років п’ять тому, коли фінтех був зачарований романтикою мобільних гаманців, багатьом здавалося, що вони можуть стати срібною кулею або хоча б базою для чого завгодно в Б2Б сегменті. Ми ж шукали рішення всередині магазинів. Опрацьовували сценарій з автоматизацією покупок офлайн абсолютно без участі касирів.

Так, тоді це виглядало дивно, адже всі прагнули в онлайн, ми ж стійко вірували в те, що класичний ритейл ще буде жити довго. Але обов’язково повинен змінюватися.

У той час ідея не знайшла підтримки для пілота, але після появи подібних сценаріїв у Wallmart, Amazon, Sansberry і інших торгових гігантів, ринок в Україні став дивитися в цей бік впевненіше.

Ми ж були до цього готові. Мали напрацювання для мобільних POS-систем, токенізаціі карт, скорингу, індор-навігації і безліч готових інтеграцій. Від простих смс-шлюзів до систем розпізнавання осіб.

Які є сценарії придбання товару через ваш додаток?

Основний сценарій для класичних магазинів – це покупка через сканування штрих-коду в мобільному додатку, оплата за допомогою Apple / Google pay або Masterpass і подальший вихід через турнікет Magnetto Smart Gate. Він дозволяє підвищити пропускну здатність до максимуму з контрольованим рівнем ризику.

Для невеликих магазинів пропонуємо формат QRGo без турнікету взагалі, але з додатковою системою контролю покупців.

З нашими технологічними партнерами, можливі сценарії Pay & Collect на базі поштаматів.

Для ситуацій, в яких необхідно контролювати вагу або розмагнічувати товари, оптимізуємо досвід покупця на звичайних касах з касиром, касах самообслуговування або застосовуючи спеціалізовані рішення від технологічних партнерів.

Як працюють персоналізовані дані в Magnetto?

На основі даних покупця і його поведінки в магазині, ми формуємо рівень довіри через систему скорінгу. Так працюють банківські установи. Рівень довіри, який ми розраховує в реальному часі, пропонує покупцеві відповідний сервіс чекауту і контролю. Зелений – максимальний, тому і максимальна швидкість покупок. Жовтий – можливий контроль. Червоний – ви точно з товаром, який потрібно перевірити.

Підлаштуватися під покупця? Зараз це простіше сказати, ніж зробити. За нашою інформацією, чесної глибокої персоналізації поки не роблять. Щоб запрацювала справжня персоніфікація, вона повинна не тільки робити пошук існуючих пропозицій за параметрами, але і генерувати їх на основі певних метрик в режимі реального часу.

Як працює система бонусів?

На основі системи лояльності торгової мережі або її партнерів. Спочатку ми не планували замінити платформу лояльності, але хочемо доповнити її, зробити персональною.

Ще ми пропонуємо варіанти гейміфікації з метою залучити, утримати і мотивувати аудиторію.

Чи не збільшить нова технологія кількість крадіжок?

 

Уявіть, що ви покупець, який професійно займається крадіжками в магазинах. А тепер поставте собі питання, ви б стали нашим зареєстрованим користувачем? Заповнили б профіль? Додали б кредитну карту? Засвітили б свій IMEI?.. Досвід колег зі служб контролю каже, що ні. Для таких покупців більш прийнятний формат кешу і анонімність.

Тим же, хто просто захоче випробувати систему, потрібно розуміти, що ми перевіряємо покупців, і якщо довіру торгової мережі буде порушено, в подальшому таким покупцям ласкаво просимо на звичайну касу.

У яких супермаркетах можна буде випробувати технологію найближчим часом?

Восени ми запросимо перших покупців до торговельних залів найбільших мереж Львова та Вінниці. Це поки все, що можна сказати.

В якому напрямку в майбутньому буде рухатися онлайн-торгівля?

Онлайн та офлайн з’єднаються в єдиний omni-ландшафт. Все більше значення матиме безпосередньо сам покупець і його зручність, безпека, швидкість, передбачення бажань і як було сказано вище, справжня персоналізація. Класичний рітейл ще буде жити довго, поступово трансформуючись у автоматизовані магазини і шоуруми.

Коли якість продуктових вагових товарів набуде більшої постійності, у покупців збільшиться довіра до їхньої доставки. Ми ходимо в магазини бо не довіряємо, поки не побачимо,  не помацаємо, не понюхаємо те, що збираємося їсти. Як тільки почнемо більше довіряти, рітейл зробить наступний стрибок у своєму розвитку – приїде до вас додому, в під’їзд або туди, де ви заплануєте черговий пікнік з друзями.

Як буде виглядати віртуальна реальність, об’єднана з покупками?

Можливо ви вже чули новину, про те, що такі гіганти як Apple, Microsoft, Amazon, Facebook, Google, IBM and Deepmind з 2016 року об’єдналися в альянс в області штучного інтелекту, однією з ключових цілей застосування якого вважається створення повноцінних віртуальних асистентів з ефективним голосовим каналом взаємодії.

Тому нас з вами чекає сценарій покупок, в якому ви будете радитися з віртуальним помічником, не тільки про те, що і де купити, але і наочно порівнювати товари. Не за характеристиками, а за фідбеком інфлюенсерів в момент вибору. Саме тоді застосування доповненої реальності матиме ключове значення. Підвищуватиме конверсію продажів. Головне, чого хочеться нам всім побажати, щоб це не перетворилося на один з шикарних анти-прикладів з ролику Hypervision, і наша з вами доповнена реальність не замінила нам ту, у якій ми живемо.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ