«Хочете зробити потрібний людям продукт – поспілкуйтеся з ними» –  Влад Тисленко

0
2655
Фото з Instagram Влада Тисленко

Новатор починає з того, що його турбує. Головне – вирішити проблему. Але сьогодні ми поставимо просте і водночас глибоке питання – а чи дійсно існує ця проблема?

Про це ми поговорили із засновником компанії Concepter Владом Тисленком. Він вирішує проблеми сучасності за допомогою пристроїв. Багато винаходів стартап-студії здобули світову популярність ще до того, як вийшли на міжнародний ринок. Перший проект команди молодого стартапера зібрав більше 155 000 доларів на Кікстартері. А через декілька років друга версія продукту отримала вже 255 000 доларів інвестицій. Якщо говорити про загальну кількість коштів, зібраних завдяки краудфандингу на проекти компанії Concepter, то їхня сума сягає близько 1 000 000 доларів, а мережа дистрибуції покриває понад 50 країн світу.

Про трамплін до зірок – проект «iBlazr»

Для того, щоб зробити бізнес, потрібна команда. Щоб зібралася гарна команда, потрібно бути відкритими. Я починав створювати свій продукт сам. У мене не було ані інженерів, ані потрібної технічної освіти. Але я дуже відкрито заявляв про свої наміри. Коли всі казали, що ідею вкрадуть, я просто говорив, що я це зроблю, адже  «хто не ризикує, той не п’є шампанського». Більшість мене критикувала, але в процесі знайшлися люди, які повірили в цю «авантюру». Згодом про це почали писати медіа, людям сподобалося і з’явилися інженери, які жадали посприяти розвитку проекту. Захопившись, люди розуміють, що  можуть працювати на початку шляху навіть без зарплати, лише заради ідеї. Саме так створюються проекти, які не потребують великих фінансових вкладень.

Джефф Безос (засновник компанії Amazon) якось сказав: «Я люблю приймати рішення, коли у мене 80% інформації». Купа людей не доходить до реалізації стартапів, тому що вони починають сумніватися, розуміючи, що в них щось не складається. Треба копатися, знаходити відповіді на питання «Що?», «Як?» і «Чому?». Але ніколи не доходити до 100%. Тому що їх не існує.

Найкращі підприємці — ті, хто вміють продавати навіть повітря

Отримувати гроші можна ще до того, як у тебе починає щось виходити. Тут можуть бути ризики, що це «щось» виявиться непотрібним, а результатом стане зіпсована репутація. Це необхідно враховувати. У кінцевому підсумку нам потрібно зрозуміти, кому ми хочемо продати продукт, спілкуватися з людьми, ну і не забувати про базис – MVP (анг. minimum viable product – мінімальний життєздатний продукт, пробний варіант, шаблон). Якщо не будується воронка продажів, треба підключати нові маркетингові канали та дивитися у корінь проблеми, чому не будується економіка проекту.

Не можна намагатися підіймати гроші і масштабувати те, що не продається. Потрібно повернутися на початок і змінювати або продукт, або цільову аудиторію.

Як знайти свого покупця?

Процес складання портрету цільового користувача дуже складний і може тривати не один тиждень. Тож тут потрібно сідати командою і міркувати: «А для кого ми все ж таки це робимо?» У процесі потрібно намалювати портрети людей, які потенційно купуватимуть продукт. Дуже часто буває так, що на початку шляху є впевненість, що продукт потрібен усім, а потім навіть складно знайти, кому це насправді треба.

Люди, якщо знайти правильний підхід, із задоволенням ділитимуться своїми думками. Це та робота, яку підприємці не роблять: вони створюють продукт, не розуміючи свого споживача та його бажання. Просто тому, що не спілкуються з ними. Якщо ви хочете зробити продукт на тих людях, які будуть платити вам гроші – потрібно з ними поспілкуватися. Чим більше людей скажуть свою думку, тим краще. І вже у процесі буде вимальовуватись картинка, чого хоче споживач.

Фото з Instagram Влада Тисленко

 Коли я забув спитати, чи мають інші ту ж саму проблему, що і я

Це той випадок, коли ми зробили продукт без сustomer development (анг. — аналіз споживача). Я шалено «схиблений» на ефективності часу. Ще давно для себе вирішив, що час – найцінніший ресурс людини, тому що він обмежений. Мені спала думка, що потрібно знайти рішення, яке допоможе цей ресурс використовувати у найкращий для себе спосіб.

Так і виник додаток «Soul». Ідея була в тому, що програма моніторить, як ти проводиш час, і потім дає певні рекомендації. У процесі ти стаєш кращим разом із цим додатком. Краще витрачаєш свій час – і всі щасливі від цього.

Я вклав частину свого капіталу на розробку програми, не зміг довести її до монетизації, спалив купу грошей і зрозумів, що немає чіткої користі після того, як проінвестував вже під 100 000 доларів. Потрібно було зрозуміти, чи цей продукт дійсно необхідний, а потім починати інвестувати в розробку. Зараз він заморожений. Технологія є, але сили на розробку ми не витрачаємо.

Чи варто нам повертатися у минуле, щоб виправити помилки?

Для мене важливо розуміти, що в тому місці, де я зараз перебуваю, мені комфортно і я відчуваю себе реалізованим. Це найважливіше. Були моменти, коли я почував себе вкрай погано. Не існує бізнесу, де ви постійно успішні. У кінцевому підсумку всі помилки, які я робив, багато чому мене навчили. Якби я мав тільки успішні кейси – не було б такого досвіду, що я отримав на помилках. Як мінімум, до сьогодні би розповідав про успіх, але не розказував  історію про спілкування зі споживачем. Просто тому, що я раніше вважав би це непотрібним.

Невдачі були, вони дуже боляче вдарили, але багато чому навчили. Невдачі – це нормально. Це та річ, якої у нашій культурі зараз не вистачає. Люди бояться говорити щось на кшталт: «А раптом я програю?», «А раптом всі дізнаються?». Нормально програвати. Це те, що нас виховує і вчить.

Значно важливіше зрозуміти, у чому була суть помилки, вчитися на цьому і продовжувати далі. Є класний приклад: до остаточного варіанту гри Angry Birds у розробників була 51 спроба «розірвати» ринок. І лише на 52 раз вони отримали те, до чого йшли із самого початку.

Намагатися, шукати і повторювати все спочатку, допоки не знайдеш свій продукт, свій ринок і свого споживача – саме це і є основними компонентами на шляху до успіху.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ