«Я просто дивлюся»: як продавцю-консультанту знайти спільну мову з клієнтом?

0
685

24-річний Вадим Беник вже майже чотири роки працює продавцем-консультантом у мережі Eldorado. Він любить свою роботу, але зізнається, що стресові ситуації виникають постійно. То ж як консультантові знайти підхід до клієнтів з різними характерами?

 

Публікація виходить у рамках проєкту ProFile.

Спеціальний партнер: роботодавець №1 у своїй галузі — Eldorado.

 

Зі сторони здається, що консультанти завжди зіштовхуються зі стресом на роботі. Це так?

Так, і не раз на день. Приходять люди, що по-різному налаштовані, з різними характерами. Трапляються клієнти, які колись купили техніку у іншій мережі, залишилися незадоволеними, тому мають недовіру до усіх продавців. Інші ж приходять просто поговорити.

Як вам вдається боротися із негативом, що може відходити від покупців? 

Коли відчуваю стрес, намагаюся думати про щось краще. Про родину, батьків. Друзів, що викликають позитивні емоції, любов та повагу.

Буває у вас професійний інтерес «уламати» на покупку клієнта, який «тільки дивиться»?

Ніхто не «уламує». Я намагаюся увійти в одну хвилю з клієнтом, знайти мову, якою      йому буде зручно комунікувати. Потім продемонструвати, що я налаштований не продати, а допомогти. Тоді клієнт стає добрішим.

Поділіться одним з професійних секретів.

Була ситуація, коли клієнтка сказала «Мені потрібна хороша стіральна машина. Щоб там було немало розмєрів всередині, щоб не гуділа». Я намагався допомогти з погляду спеціаліста – розповідав про двигун, кількість обертів, керування. На це вона сказала «О, ви мені так само напарюєте, як у другому магазіні». Тоді я зрозумів, що з нею треба говорити інакше. Кажу: «Ось ця отлічна, нормально кілограм. Не шумна, вообщє бомба». На що клієнтка подякувала та купила цю модель машинки.

Подібні ситуації виникають постійно, їх не можна описати у трьох фразах. Діалоги тривають від двадцяти хвилин до трьох годин.

Ви слідкуєте за новинками техніки?

Коли з’являється вільна хвилина, намагаюся поринати у світ нових технологій. В основному, це та техніка, що з’являється у продажу в нашій мережі. Коли консультантам з нашої крутокоманди надають демо-моделі, ми в процесі робочого дня можемо випробувати. Але в основному навчаємося по презентаціях, тренінгах, які надає компанія. Також є особистий кабінет у електронному форматі, де величезна кількість текстів.

Як відбилася цьогорічна пандемія на вашій діяльності?

Зіпсувала мій фінансовий стан, бо магазин не працював під час першої хвилі. Повернулися до роботи наприкінці травня.

А зараз клієнти активно відвідують супермаркет, чи все ж обирають інтернет?

Більшість все одно купляє у розстрочку, тому приходять до аналогових магазинів.

 

До речі, Вадим Беник став героєм проєкту ProFile від Української Освітньої Фундації. У відеоролику він демонструє реалії професії продавця-консультанта. А веде це шоу – дитина!

Подивитися можна тут. 

Публікація виходить в рамках проєкту ProFile.
Це відеоісторії про професії на YouTube. 
Генеральний партнер першого сезону – Альфа банк.

Долучитись до спільноти, де розповідають про професії:
Instagram 
TikTok
Likee 

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ