Втілюючи Місію. Зазирни в Майбутнє: Сергій Шульга (SHEN)

0
479
Сергій Шульга, власник та СЕО компанії SHEN / Фото: Володимир Штефан для ArtsLooker

На сьогоднішній день однією з проблем пострадянських країн є те, що влада і бізнес досі вважають культуру слабкою дотаційною сферою, нездатною продукувати конкурентоспроможні твори та генерувати нові цінності. Проте у світі мистецтво давно стало комерційним, а його взаємозв’язок з іншими видами суспільної діяльності – очевидним. Ставши на шлях змін, з 18 – 20 квітня у Національному культурно-мистецькому та музейному комплексі «Мистецький Арсенал» стартуватиме друга сесія дослідницького проекту «Втілюючи Місію. Зазирни в Майбутнє», створена за ініціативи бізнесмена Ігоря Степанова (засновника європейської компанії Sicore і CEO агентства STEPANOV). Метою є формування якісної платформи для комунікації між представниками арт і бізнес-спільноти. В рамках проекту «Втілюючи місію» журналіст Роксана Рублевська запросила учасників, керівників компаній-лідерів вітчизняного ринку, аби разом відшукати нові шляхи взаємодії мистецтва і бізнесу. В однойменній серії бесід кожен з успішних брендів розповідає про ідеологію і свідомість власної компанії, її участь у проекті та внесок у розвиток української культури.

Сьогоднішнім героєм став Сергій Шульга, власник та СЕО компанії SHEN, яка є національним лідером в сфері facility management.

Яким чином ваша компанія здійснила перехід від звичайної бізнес-моделі до високоефективної?

Наразі ми не вважаємо наш бізнес високоефективним. Звісно, з кожним роком він стає потужнішим, але спостерігаючи за досягненнями зарубіжних компаній в нашій сфері, розуміємо, що нам завжди є куди рости, і це є надихаючим. На початку діяльності, як і більшість власників малого бізнесу, я самостійно шукав замовників, намагався зробити їм найкращу пропозицію, щоб розвинути компанію. Здобувши досвід та зрозумівши потреби партнерів, ми створили команду однодумців і перейшли на інший рівень, усвідомивши, що саме необхідно клієнтові, аби наша співпраця була вигідною та ефективною для кожної сторони.

Раніше першочерговим завданням SHEN було забезпечення чистоти та справності обладнання на об’єктах клієнта. Сьогодні наша мета — це нерухомість клієнта, яка працює ефективно, надійно, забезпечуючи комфорт гостям та прибуток власникам. Якщо сказати більш конкретно, то рішення, які ми пропонуємо партнерам, допомагають власникам нерухомості збільшити ринкову вартість об’єкта за рахунок впровадження технологічних новацій, збільшити міжремонтний період та строк експлуатації обладнання, спланувати планомірні бюджети на обслуговування об’єкту та зменшити витрати за рахунок комплексності надання послуг та зменшення ризиків, які перекладаються на нас. Рухаючись далі, ми все частіше зустрічаємося з конкуренцією, яка на цьому ринку є доволі високою. Конкуренція мотивує нас на пошук інноваційних рішень, а багаторічний досвід обслуговування та потужність дозволяє бути кращими у своїй справі.

Що для вас означає поняття «свідома компанія»? Що необхідно для розвитку свідомого бізнесу в Україні?

Свідомим є той бізнес, який визначився, навіщо він існує. Я маю на увазі, що стратегічні цілі, місія, цінності компанії, котрі об’єднують команду повинні бути зрозумілими та близькими для кожного її члена. Для побудови свідомого бізнесу необхідне бажання власників, кваліфіковане керівництво та зацікавлений колектив. Компанія SHEN пройшла декілька етапів формування власної свідомості.

Яка місія вашої компанії?

SHEN реалізує свій потенціал, першими надаючи партнерам інноваційні якісні рішення в сфері «facility management». Нас надихає створення комфорту та енергії для розвитку.

Як вам вдалося сформувати цінності, які об’єднували б усіх співробітників компанії?

Вперше ми замислилися над цим два роки тому і дійшли висновку, що повинні розуміти, що саме нас об’єднує. Стратегічна сесія тривала близько трьох днів, робота над формуванням місії і цінностей давалася непросто, але ми все ж таки визначилися. В цьому році вирішили перевірити, наскільки наші цінності залишилися незмінними і були дуже задоволені, коли в результаті прийшли до вже складеного колись переліку, хоча команда на 70% складається з нових співробітників.

Чому, на вашу думку, існує певне напруження між бізнес-спільнотою та представниками арт-середовища?

Зовсім нещодавно український бізнес орієнтувався виключно на отримання прибутку, повністю ігноруючи інші людські потреби, як-то: духовний, культурний розвиток. Безліч компаній і досі функціонують, спираючись на базові потреби бізнесу. Бажання взаємодіяти з мистецтвом з’являється тільки у свідомих та відповідальних. На наш погляд, вирішальний крок від підприємництва до бізнесу є у спробі принести користь суспільству, що включає в себе взаємодію з людьми творчих напрямів діяльності.

Ми знаємо, що успішні промисловці 19-20 століття залишилися в історії завдяки підтримці мистецтва. Яким, на ваш погляд, є взаємозв’язок між бізнесом і мистецтвом сьогодні? Чому вирішили брати участь у проекті «Втілюючи Місію. Зазирни в Майбутнє»?

Взаємозв’язок бізнесу і мистецтва в Україні ділиться на дві категорії: грамотний піар і щира реалізація потреби людини у допомозі іншим. Ми прийшли у проект Ігоря Степанова не за піаром, а за новим досвідом.

Чи відкриті ви до експериментів художника? Які ваші очікування?

Немає жодних очікувань. Коли ти розвиваєшся як підприємець, а потім переходиш у системний бізнес, потрібно долати звичку вказувати. Якщо звертаєшся до фахівця, необхідно прислухатися до його рекомендацій. Я розумів це поступово, але зараз усвідомлюю, наскільки важливо надавати професіоналам можливість виконувати свою справу без зайвих втручань. Аналогічна ситуація і з нашою участю у проекті «Втілюючи місію». Візуалізацією місії художніми засобами займався український митець Артем Присяжнюк. В основі ідеології нашої компанії – прозоре управління, динамічний розвиток, інновативність, що художник взяв до уваги. Можемо сказати, що результатом нашої співпраці стала кінетична скульптура, з якою можна взаємодіяти глядачу.

Чому для вирішення бізнес-завдань потрібно залучати людей мистецтва?

Бізнес-завдання бувають різними. Звісно, маркетинг – це робота зі свідомістю людини і для того, аби вона була ефективною, можна залучати креативний сектор. На мій погляд, бізнес – це також мистецтво, мистецтво робити речі, яких від тебе не очікують. Отже, художники, мислять аналогічними з підприємцями категоріями.

Чи згодні ви з твердженням, що культура підтримує організацію, дозволяє знайти і втілити в життя її стратегію, виконати місію, що саме вона впливає на успіх компанії, адже демонструє людський капітал. Якщо так, то чому?

Так. Бізнес – це люди. Ті, що його будують, беруть в ньому участь і ті, що користуються його послугами. Всі вони живуть і діють усвідомлено, замислюючись про речі більш значущі, аніж просто гроші.

Чи маєте намір надалі продовжувати взаємодіяти з культурним сектором після закінчення сесії проекту? Якщо так, то яким чином? Можливо, це буде формування унікальної корпоративної колекції, проведення лекцій з мистецтва для співробітників чи позиціонування філантропічних інтересів організації?

Наразі чіткої стратегії щодо подальшої взаємодії із культурним сектором немає, проте участь у мистецьких проектах, ідея яких відгукнеться в нас, ми не виключаємо.

Які ваші власні уподобання у мистецтві?

На сьогоднішній день я тільки починаю знайомство із живописом та скульптурою, але вже багато років цікавлюся сучасною європейською архітектурою. Цей вид мистецтва вражає, адже конструює простір, декорації, у яких вирує життя.

Автор: Роксана Рублевская
По матеріалам ArtsLooker

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ