На минулому тижні, 30 серпня, стало відомо, що українське Державне Підприємство «Антонов» уклало угоду про співпрацю з китайською компанією «China airspace», згідно якій найбільший у світі літак АН-225 “Мрія” або як його ще назтвають за класифікацією НАТО “Козак”, буде вироблятись у Китаї. Про це першими повідомили у Центарльному телебаченні Китаю(CCTV).

Але ця новина, замість радості за підприємство, викликала купу бурхлих емоцій українских користувачів соцмереж. Найбільш зухвалі навіть заявляли про неприпустимість данної годи через те, що вона суперечить національним інтересам української держави. Справа у тому, що більшість засобів массової інформації, які поширили новину про дану угоду, зазначали непідтверджену жодною стороною інформацію про передачу китайскій компанії усіх прав власності на літак АН-225, включаючи використання креслень і специфікацій літака.

Пізніше, у прес-службі Антонов спростували інформацію про передачу прав власості та усіх креслень, зазначивши, що державних інтересів вони не сдають і жодних прав власності китайській компанії вони не передавали та додали, що усі подробиці угоди стануть відомі згодом.

А вже 1 вересня 2016 року на сайті Антонова виклали офіційну заяву, у якій йдеться про наступне:

Угода, підписана ДП «АНТОНОВ» з китайською компанією Aerospace Industry Corporation of China (AICC), щодо співробітництва за програмою Ан−225 є своєрідною «дорожньою мапою», яка підтверджує взаємну зацікавленість сторін у взаємодії з метою подальшого розвитку програми Ан−225. Йдеться про підготовку пропозицій щодо розробки контракту, за якими на ДП «АНТОНОВ» буде виконано добудову та модернізацію другого екземпляру Ан−225 «Мрія». Замовником цього літака виступає AICC. Таким чином, ДП «АНТОНОВ» виконує одну з основних задач авіабудівного підприємства – побудову та постачання літака замовнику.

В подальшому планується розробити контракт на створення спільного серійного виробництва модернізованого літака в Китаї за ліцензією ДП «АНТОНОВ», в якому буде задіяний не тільки ДП «АНТОНОВ», а й інші підприємства авіаційної галузі України. При цьому,  права утримувача Сертифікату типу повітряного судна Ан−225 «Мрія», у тому числі права інтелектуальної власності  відносно Ан−225, якими володіє ДП «АНТОНОВ», не будуть передаватися китайській стороні.

Як зазначено, згідно з договором, передбачається на першому етапі побудова другого модернізованого екземпляра літака Ан-225 “Мрія” в ДП Антонов і поставку його компанії AICC. На другому етапі планується спільне серійне виробництво Ан-225 в Китаї за ліцензією Антонова. Обидва етапи будуть реалізовані за умовами окремих контрактів.

Також, президент компанії Aerospace Industry Corporation of China (AICC) Чжан Йоушен не підтверджує факт передачі українською стороною документації на виробництво АН-225.

«Угода, підписана нами з українським державним підприємством Антонов, не передбачає передачу прав власності та технічної документації», – сказав Чжан.
Він пояснив, що підписаний 30 серпня в Пекіні рамковий документ містить три пункти: добудова в Україні в більш короткі терміни другого в світі літака Ан-225; створення в перспективі на базі AICC виробничої лінії по збірці літаків цього типу і формування виробничої бази запчастин до них.

Чжан заявив, що Ан-225 компанії потрібен виключно для задоволення потреб міжнародної повітряної логістики AICC. З цією ж метою компанія збирається придбати цілу партію літаків Ан-178. «Мрію» компанія вважає найбільш економічно ефективним літаком для доставки великого обсягу вантажів (не обов’язково надгабаритного) на далекі відстані.

 

АН-225 “Мрія” є найважчим вантажопідйомним літаком, коли-небудь піднімалися в повітря (640 тонн). АН-225 був спеціально спроектований для створення авіаційної транспортної системи для проекту радянського багаторазового космічного корабля “Буран”. Літак існує в єдиному екземплярі.
Для порівняння, третій за вантажопідйомністю (після Ан-124) американський військово-транспортний літак C-5 Galaxy має максимальну споряджену масу 381 тонн.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ