E-commerce: спосіб знайти саме свого покупця

0
443

Уявіть продавця, якому доводиться пропонувати товар кожному перехожому та кричати на весь базар. А тепер уявіть, що до прилавку цього торгівця підходять тільки ті особи, яким потрібні саме його продукти. У цьому різниця між звичайним продажем товару в інтернеті та якісним використанням технологій ecommerce.

Зараз електронна комерція – найбільш стрімкий канал збуту послуг для будь-якого типу. Це низка комерційних операцій товарного, фінансового та документарного характеру, що відбуваються в інтернеті з використанням електронно-цифрових рішень.

Щоб не «бити наосліп» треба розуміти 3 основні речі про технологію e-commerce: «Для чого її використовувати?», «Хто цим повинен займатися?», та «Як її використовувати?». На ці запитання відповіли спеціалісти.

Для чого?

Директор департаменту з організації внутрішніх та міжнародних пасажирських перевезень АТ «Укрзалізниця» Олександр Красноштан: 

– Запровадження технології e-commerce в «Укрзалізниці» показало неймовірні результати. Вже декілька років поспіль послуга онлайн-купівлі залізничних квитків є однією з найпопулярніших в Україні. Лише торік через онлайн-сервіси було придбано 30,4 млн, тобто 57% від загального обсягу. Сьогодні, не звертаючись до каси, студенти та люди з інвалідністю можуть оформити пільгові квитки. Також є можливість через офіційний сайт компанії замовити спеціально обладнаний вагон для перевезення осіб з інвалідністю, які пересуваються на візках.

Розширюється і перелік міжнародних поїздів, квитки на які можна придбати онлайн. Наразі це всі потяги, які курсують у сполученні Україна — Польща — Україна. Також ми ведемо перемовини з залізничними адміністраціями інших країн та плануємо зробити цю послугу доступною на всіх міжнародних маршрутах.

Комерційний директор Zakaz.ua Євген Нетреба:  

– У 2019-му на українському ринку стався справжній бум на сервіси доставки – запустилися іспанський Glovo, американський Uber Eats, вірменський Menu, вітчизняний Raketa. Найбільшою популярністю користується послуга доставки готових страв із закладів громадського харчування. Утім, ще частіше люди замовляють продукти онлайн, щоб приготувати їжу вдома.

Zakaz.ua розпочав свою роботу ще у 2010 році і відтоді спостерігає невпинний ріст попиту на свої послуги. Для прикладу, наведу кілька цифр щодо доставок у лютому у різні роки: так, 2018 року кількість доставок у цьому місяці зросла на 50% порівняно з 2017-им. У 2019 це було вже 58% порівняно з цим же періодом у 2018-ому. І вже сьогодні можемо говорити, що за перші 10 днів лютого цього року маємо на 55% більше замовлень, ніж у лютому 2019-го. Ми виросли у 3 рази протягом останніх 2-років.

Хто?

Спеціаліст експертно-аналітичного центру hh.ua | grc Юлія Дрожжина: 

– Конкуренція на ринку постійно зростає, а покупці стають усе більш вимогливими. Тому компаніям доводиться винаходити нові способи і підходи. Цим займаються маркетологи. І серед усіх спеціалізацій цієї профсфери, інтернет-маркетологи – найбільше у попиті серед роботодавців.

Так, на початку 2020 року можна було знайти вакансії для інтернет-маркетологів з зарплатою і 15 000 грн, і 40 000 грн. У першому випадку мова йдеться про досить загальне коло обов’язків: брати участь в побудові стратегії розвитку напрямку, створення контенту, E-mail-маркетинг, управління роботою копірайтерів, робота з аналітикою сайту і підготовка звітності. У вакансії, де фігурує вища зарплата, і перелік обов’язків відповідний: робота з CPA, просування на різних майданчиках (SEO + SMM + ADS), контроль якості контенту, пошук підрядників і постановка задач для розробки банерів, відеороликів, текстових і графічних матеріалів, крауд-маркетинг, стабільне зростання цільового SEO трафіку, пошук і тестування нових каналів залучення цільового трафіку, аудит, запуск і оптимізація рекламних кампаній в Google Ads, аналіз ніш і конкурентів, аналіз А / В тестів оголошень тощо. При цьому від такого спеціаліста вимагають і володіння англійською, як письмовою, так і усною.

Як ми бачимо, попит на маркетологів, а з урахуванням тотальної діджиталізації – саме на інтернет-маркетологів, досить великий. Як і коло обов’язків, які покладаються на їх плечі. Окрім вузькоспеціалізованих навичок, вони повинні мати широкий кругозір і бути кроссфункціональним.  Адже сучасний ринок вимагає швидко адаптуватись до нових умов, бути підкованим в різних сферах, бізнесорієнтованим і розмовляти з командою різних фахівців на одній мові.

Як?

Бізнес-практик зі стратегічного маркетингу Тетяна Федотова: 

– Успіх використання каналу e-commerce залежить, в першу чергу, від розуміння і наявності відповідей на: Що і кому продається? Чому це потрібно покупцю? Де покупець зможе отримати товар чи послугу? Яким чином покупець дізнається про вашу пропозицію товару чи послуги?

Наявність відповідей сформує розуміння портрету споживачів товарів та послуг. Кожна цільова група має свої і ознаки та прихильності. Паралельно, важливо приділити увагу підготовці та налагодженню внутрішніх бізнес-процесів в частині обслуговування електронної комерції: облік та фінанси, логістика, маркетинг, персонал… всі ці ланки бізнесу пов’язані між собою та мають безпосередній вплив на результативність проектів e-commerce.

Бізнес повинен розуміти, що головна мета не просто зібрати велику кількість кліків, лідів, фолловерів та ін., головна мета – це сформувати лояльність та спонукати до постійних покупок саме тих покупців, що є стовідсотково вашими, в тому числі через надання їм якісного сервісу з продажів чи обслуговування.

Вагомий вплив на результати електронної комерції має якісний контент та наповнення кожного ресурсу саме тією інформацією, яку потребує безпосередня цільова аудиторія та яка буде формувати бажану конверсію та монетизацію. Зручне та логічне меню, акуратні шрифти, заголовки, тексти та інша інформація на сайті повинна відповідати семантичному полю запитів споживачів, в тому числі містити ключові слова, що актуальні для пошуку саме вашого товару чи послуги в Інтернет і при цьому не втрачати споживчу привабливість та інтерес у відвідувачів веб-ресурсу. Ефективність пошукової оптимізації сайту з метою росту рейтингу позиції сайту в результатах пошукових систем за певними запитами користувачів Інтернет, безпосередньо має якісний контент – головний чинник при просуванні сайту чи сторінок у соціальних мережах.

Для визначення ключових слів, для контенту, існує певна кількість доступних ресурсів, що допоможуть провести аналіз веб-ресурсів конкурентів, аналіз пошукових запитів споживачів та рекомендувати ключові слова, які потрібно використовувати в процесі підготовки веб-ресурсів та SEO-оптимізації в подальшому. Прикладом може бути програма Serpstat, яка розроблена IT-спеціалістами із Одеси.

Чим кращі рейтинги має сайт, тим швидше споживач чи покупець знайде в мережі ваш продукт чи послугу. Статистика підтверджує, що відвідувачі Інтернет, в процесі пошуку, переходять на ресурси за першими посиланнями. Також важливо знати, що якщо ви створюєте нові інтернет-ресурси, процес нарощування рейтингу може займати до декількох місяців. Слідкувати та оптимізувати процес органічного росту рейтингу сайту у режимі реального часу можливо за допомогою аналітичних програм, наприклад таких як: Google Analytics, Serpstat, SEM Rush, SimilarWeb та інші.

Без маркетингу в просуванні веб-ресурсу та стимулюванні конверсії буде нелегко. На сьогоднішній день є широкий спектр інструментів інтернет- чи цифрового маркетингу (від англ. Digital Marketing), які допоможуть вашому споживачеві знайти потрібний для нього продукт чи послугу на вашому веб-ресурсі.   Це можуть бути контекстна, банерна, тизерна, медійна реклама через push та pull форми і інструменти, SMM маркетинг, інтерактивний маркетинг та інше.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ