Олег, розкажіть, як правильно побудувати діалог?

Для початку давайте з’ясуємо, що будемо вести мову про побудову діалогу, однією стороною якого є підприємець­початківець, житель сучасного мегаполісу.

Серед успішних прикладів як українського, так і світового підприємництва є  люди з чудовим задумом та вмінням його реалізувати: наприклад, написати комп’ютерну програму, яка буде приносити багато користі людству, або репрезентувати колекцію одягу, вироблену з якісних тканин. Ці люди вміють правильно побудувати комунікацію та реалізувати свій продукт, навіть якщо єдиним каналом продажу є facebook.

Проте є й ті, хто навіть за наявності всього необхідного — іноваційності та можливостей розвитку проекту, — не володіють ключовим — вмінням домовлятися з людьми.

Для того, щоб усунути подібні прогалини 10 років тому було створено «Клуб професійних перемовників». Першопочатково я створював цей клуб для своїх підлеглих — працівників сфери ІТ. Пересічні користувачі часто просто не розуміють програмістів та системних адміністраторів, які в свою чергу не прагнуть соціалізації, а мова програмування їм зрозуміліша, ніж людське спілкування. Ми розробили методику навчання, в рамках якої люди могли б полегшити процесс комунікації, і щонайголовніше — професіонал та користувач могли б без перешкод розуміти одне одного.

З яких прийомів складається ваша методика?

Перша та найголовна навичка, яку ми прищеплюємо нашим студентам, має назву — «активнее слухання». Єдине, на чому має сфокусуватися людина — це вміння почути співрозмовника, не перебиваючи його. Розповсюдженою помилкою є те, що ми, почувши тезу, з якою не погоджуємося, починаємо вичікувати, коли співрозмовник перестане говорити, щоб ми мали змогу почати переконувати його. У такому випадку ми не помічаємо, а іноді і просто ігноруємонайголовніше — аргументи іншої сторони. Яскравим прикладом є риторика соціальних мереж або так званий «срач в коментарях». Як правило, такі діалоги є вкрай деструктивними, переповненими лайкою та постійним переходом на особистості. «Активне слухання» — це базовий прийом, яким треба володіти і який треба використовувати сучасній людині.

Проте, окрім того щобслухати, потрібно також і підтримувати розмову?

Звичайно. Наступна навичка як раз про те, що недостатньо просто говорити, необхідно робити так, щоб тебе почули.

Існує таке поняття, як «психотип». Про нього всічули, проте мало хто знає як правильно використовувати ці знання при побудові розмови. Для чого психотипи використовуємо ми? Коли ви розумієте, представник якого психотипу сидить зараз перед вами, — набагато легшее знайти канал зв’язку та обрати найрезультативніший спосіб передачі інформації.

416894_202214233219798_1886606254_n

Від чого необхідно відштовхуватись, розпочинаючи діалог з співрозмовником? Як правильно побудувати діалог та окреслити власну думку?

Як правило, якщо людина не вміє висловлювати власні думки, тобто формулювати їх вголос, в її голові відбувається щось на кшталт броунівського руху думок, що в свою чергу є показником нерозуміння предмету розмови. Виходячи зі свого досвіду, скажу, чим успішніший бізнесмен, тим стисліше та влучніше він формулює свої думки. Інформаційна епоха накладає свій відбиток на людей, ми починаємо захлинатися в потоках зайвої інформації, погано володіємо фільтрами, не вміємо долати інформаційні бар’єри та ігнорувати інформаційні шуми. Це щабель розвитку людства, знаковою рисою якого є відкритий доступ до інформаційних потоків. Якщо раніше лейтмотивом життя було «володієш інформацією — володієш світом», то тепер це трансформувалося в «вмієш фільтрувати інформацію — володієш світом». Наразі дуже важливо навчитися відсторонювати себе від непотрібної інформації, не давати потокам лайків та однакових новин перевантажувати свій мозок.

Поясніть, будь ласка, феномен популярності соціальних мереж.

Соціальна мережа — це явище, щопостало на основі двох наук — соціальної психології та програмування. Глибинно — молоді люди, як і люди загалом, бояться вибудовувати «живі» стосунки, соромляться підходити до незнайомих, не знають, з чого розпочати знайомство. У соціальній мережі все набагато легше — можна сховатися за гарною світлиною, грамматику виправить програма, єдине, що потрібно — відповідати шаблонному образу. Акцент перемістився від полюсу «бути» до полюсу «виглядати». А під чужим іменем, за чужою картинкою легко тішити свої психологічні комплекси, вгамовувати свою невпевненість, безпорадність у сучасному житті через злість та жовч в коментарях.

Підсумовуючи, як сучасному стартапщику­підприємцю, та й просто пересічному жителю мегаполісу, треба будувати свої діалоги з оточенням?

По-­перше, треба вибудовувати комунікацію з клієнтами, партнерами, співробітниками через емпатію — ви повинні почути і зрозуміти, що людина хоче вам сказати, що означають насправді її слова.

По-­друге, доводьте свою точку зору тільки тоді, коли вас про це запитають. У всіх інших випадках співрозмовнику байдуже, що видумаєте з того чи іншого приводу.

Третє, не розмовляйте із зомбі! Ані з комп’ютерними ботами, ані з тими, кому промили мозок пропагандою, і вони розмовляють пропагандистськими штампами. Спілкуйтеся тільки з тими, хто готовий вас почути.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ