ТОП-6 напрямків, розвиток яких забезпечить Україні місце на економічній карті

0
1762
На фото: Андрій Колодюк

За останніх п’ять років загальна сума інвестицій в українські стартапи перевищила $600 млн. Лише за минулий рік фінансування ІТ-компаній в Україні виросло утричі до $265 млн. Внаслідок цього вітчизняна ІТ-індустрія розвивається шаленими темпами, а поріг «входу» у стартап стає все нижчим і вже дорівнює десяткам, а не мільйонам тисяч доларів.  

Тож сьогодні ми підготували для Вас підбірку із шістьох найперспективніших напрямків для українських стартапів від Андрія Колодюка. Український підприємець, інвестор, засновник та керуючий партнер венчурного фонду AVentures Capital впевнений, що саме ці сфери можуть принести нашій країні значний економічний розвиток.

1 місце – Блокчейн та крипторинок

«Сьогодні у всьому світі відбувається чемпіонат по блокчейну і свою участь у ньому декларують понад 200 країн світу, – розповів Андрій Колодюк під час форуму-дискусії «Бізнес-клімат України: інвестиції та стартапи». – На цьогорічному Всесвітному Економічному Форумі панельна дискусія «Where is the Next CryptoHaven» стала однією з найпопулярніших в Українському Домі в Давосі. Причина не лише в тому, що криптовалюта – це тренд, а й у тому, що ми вже є на світовій карті крипто-бізнесу і навіть входимо в ТОП-5 країн за розвитком ринку біткоіна».

Інвестор зазначив, що для повноцінного функціонування ринку криптовалюти в Україні потрібно створити Legal Framework – законодавчі рамки для існування та розвитку крипторинку, які б задовольнили вимоги бізнесу та держави.

2 місце – Штучний інтелект та робототехніка

«Японія дуже добре створює роботів з точки зору hardware (апаратного забезпечення). Але чому б Україні не запропонувати свої послуги зі створення «начинки» робота – software (програмного забезпечення)? Адже це і є самим штучним інтелектом», – каже Колодюк.

Він нагадав, що для кожного напрямку потрібен окремо запрограмований робот. І, використовуючи «залізо» інших виробників, українські розробники мають усі можливості створювати різноманітних за своїм функціональним призначенням роботів. Приміром, 2015 року американська компанія Jibo Inc. звернулася до українських розробників програмного забезпечення з пропозицією спільно створити першого соціального робота Jibo для домашнього користування. А вже у грудні минулого року розробка очолила рейтинг 25 найкращих інноваційних винаходів року.

3 місце – Аутсорс та надання сервісних технологічних послуг повного циклу

«Близько 15 років поспіль усі говорять, що аутсорсинг – це погано, бо ми віддаємо свої розробки. Але, тим не менше, декілька сотень тисяч людей, які працюють у цій сфері, принесли в економіку України $3,5 млрд.», – зазначив Андрій Колодюк.

У 2003 році жодна українська аутсорсингова компанія не потрапила до сотні найкращих. А вже за 15 років у рейтингу The 2018 Global Outsourcing 100 можна було знайти аж 18 таких компаній. Експерти прогнозують, що зовсім скоро український аутсорс займе чверть, а ще пізніше – третину рейтингу. І це лише початок: сервісні компанії з Україні готують якісне рішення проблем замовника «під ключ», тому й виграють світові тендери. Тож найближчим часом українські компанії зможуть скласти конкуренцію такому гіганту на ринку як Accenture.

4 місце  – Реклама та медіа

«Знаєте, чому цей ринок – дуже складний? Тому що понад 70% світової реклами контролюється двома компаніями – Google та Facebook. Знаєте, чому це погано? Тому що інвестори вкладають гроші у стартапи, а не в рекламу в соц.мережах, але стартапу доводиться шукати способи продажу. Сьогодні одним із викликів для стартаперів є те, що вони повинні проінвестувати на пошуки клієнта менше, ніж отримати від нього прибутку», – зазначив засновник AVentures Capital.

Але будь-яка проблема – це можливість для рішення. Сьогодні існує купа ринків, де немає Google та Facebook, і саме вони можуть запропонувати свої послуги, аби стартапи достукалися до клієнтури. І от якщо знайти таке рішення, то у Вас буде мільярдна компанія, бо основний дохід цих великих корпорацій – реклама.

5 місце – Агротехнології

«Це аграрний ринок та технології, які можна на ньому застосовувати. В цьому плані в Україні є все: ми маємо величезний ресурсний потенціал, як земельний, так і людський, а також інвесторів. Всі компоненти є, чого немає – це проектів», – додає Андрій Колодюк.

Враховуючи весь потенціал, Україна може стати одним із найбільших світових експортерів та глобальним лідером. Головне – знайти проекти. До того ж, ринок харчових продуктів – це найбільший ринок у світі, потреба у якому ніколи не зникає.

6 місце – Продуктові компанії

«Сьогодні є можливості будувати різні компанії, які створюють свої продукти у найрізноманітніших нішах. Зазвичай мене питають про тренди, про ті напрямки, куди можна заходити стартапам. Так-от, потрібно заходити туди, де немає нікого іншого, тому що інвестор вкладає у лідера конкретної ніші», – розповів Колодюк.

В українців є дух створювати, на відміну від багатьох європейців та американців, які втратили цю здатність через свій прагматизм. Саме тому Україна – це місце для експериментів, і нам потрібно це використовувати й не боятися створювати нові проекти і виводити їх на глобальний рівень.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ