Мототренер: ризик загартовує характер

0
131

Леонід Каллаш – мототренер і співзасновник мотошколи The Riders. Як він сам стверджує, мотоцикліст – це людина, навколо якого завжди є певний флер. Ми поговорили про те, які неочевидні навички можна здобути у мотошколі, наскільки Київ пристосований для байків, чому мотоциклісти завжди допомагають один одному і чому мотоспорт – це «армія на мінімалках».

Мотоцикл для вас основний вид транспорту?

Зараз ні.

А чому?

Мотоцикл не завжди практичний в розрізі роботи, особливо якщо потрібно щось перевезти. Машина зручніше. Але якщо говорити про емоційне сприйняття, то мотоцикл для мене важливіший.

Сучасний Київ пристосований для мотоциклів?

Мотоцикл гнучкіше пристосовується до зовнішніх чинників, аніж автомобіль. Не можу сказати, що Київ дуже підходить для мотолюбителів, та й навряд чи якесь інше місто можна назвати пристосованим. Хіба що в Києві дороги краще, ніж в ряді інших місць – це факт.

 Ця непристосованість якось пов’язана з поведінкою автомобілістів?

Зараз ситуація з водіями набагато краще, ніж 3-4 роки тому. Помітно вплинули обмеження швидкості і мотоциклісти почали розуміти, що не потрібно носитися крізь потік. Культура водіння трансформується і поступово наближається до Європи. Це я говорю з особистого досвіду їзди, як в Україні, так і за її межами.

Як вам підказує досвід – якщо людина вибирає мотоцикл для пересування, це щось говорить про її характер або спосіб життя?

Люди різні, але мотоцикл сильно загартовує. Це маскулінне заняття, тому в більшості своїй мотолюбителі – люди традиційних цінностей. Якщо віддати хлопчика в моторний спорт, і не обов’язково саме мото, він майже напевно стане мужиком. Це, що називається, «армія на мінімалках». З мого досвіду, мотоциклісти – спокійні, врівноважені люди, що відносяться до життя філософськи. Адже вони постійно стикаються з ризиками для здоров’я і життя, тому і не бачать сенсу витрачати нерви через дрібниці.

Серед мотоциклістів поширена допомогу на дорозі?

Безумовно так, на кілька порядків вище, ніж у автомобілістів. Адже це вузька група, яка відчуває особливу згуртованість. Якщо я буду їхати, і побачу мотоцикліста, що стоїть з явною проблемою, 195 000% зупинюся і як мінімум запитаю, що сталося. Якщо подібна історія буде з автомобілістом, то залежить від ситуації, не факт, що загальмую.

Через те, що мотоциклісти більше схильні до ризику?

Це не основний фактор, просто ризики сприймаються інакше. Ти їх проецируєш на себе, розумієш, з чим людина може зіткнутися. Але це не визначальний фактор, просто мототусовка в цілому добріша і позитивніша.

 Яке професійне досягнення для вас стало особливо приємним?

Робота мототренера взагалі дозволяє побачити плоди роботи майже одразу. І учень їх відчуває, отримує круті емоції, які екстраполює на тебе. Це відчутний кайф моєї професії. Але з часом цього теж стає мало, і тягне до великих досягнень.

Зараз найприємніші емоції пов’язані з тим, що торік ми з командою The Riders виграли Чемпіонат України з шосейно-кільцевих мотоперегонів. Виклалися за сезон – отримали результат. The Riders – це команда, що складається в тому числі і з наших учнів, людей, які прийшли до нас вчитися їзді на мотоциклах, і спочатку дійшли до рівня професійних спортсменів, а потім і здобули чемпіонство.

Хто найуспішніші і найбільш впізнавані члени вашої команди?

Мій партнер Олександр Бичков – дворазовий чемпіон України в класі Supersport 600, майстер спорту. Є 16-річний Артем Калінін, який в цьому році став Чемпіоном України в класі Supersport 300. Це молодий хлопець, якого до нас привів батько, і ми пройшли з ним весь шлях від маленьких пітбайків до повнорозмірних мотоциклів і золотої медалі.

Які неочевидні навички можна отримати в мотошколі?

Мозкову діяльність, що спрямована на багатозадачність, кращу координацію рухів. Уявіть, коли сьогодні мотоцикліст пересувається по місту, яку величезна кількість факторів йому необхідно тримати в голові. Зважати на трафік, помічати, що відбувається навколо. Серйозна відповідальність, адже ризики більше, аніж при русі на машині. Він не може дозволити собі відволікатися на сторонні речі, адже від цього безпосередньо залежить безпека – можна в прямому сенсі розвалитися. З’являється технічна підкованість – починаєш розуміти, як влаштована техніка. На машині можу цілий рік їздити і ні про що особливо не думати, а на мотоциклі вкрай бажано розуміти, що з твоєї технікою і де можуть бути потенційні проблеми.

До речі, Леонід Каллаш став героєм проєкту ProFile від Української Освітньої Фундації. У відеоролику він демонструє реалії професії мототренера. А веде це шоу – дитина!

Подивитися можна тут. 

Публікація виходить в рамках проєкту ProFile.
Це відеоісторії про професії на YouTube. 
Генеральний партнер першого сезону – Альфа банк.

Долучитись до спільноти, де розповідають про професії:
Instagram 
TikTok
Likee 

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ